FAQ

Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål om KathArt Interaktive herunder.
Savner du svar på et spørgsmål, så kontakt os.

Hvordan er det at arbejde med KathArt?

Vi får som regel ros for at vi er løsningsorienterede, nede på jorden og dygtige. 

Hvis du vil have konsulenter med dyre ure, ‘lækre’ powerpoints og masser af keyaccount manager timer, så er det bedre at vælge et andet bureau.

Hvis du gerne vil have den bedste løsning for dine penge, så er KathArt det bedste valg. 

Her er nogle af de ting kunderne har sagt gennem tiden:



“Vi valgte KathArt, fordi de var entusiastiske, inspirerende og gik til opgaven med ildhu. Og samtidigt turde udfordre os og vores ideer. Samarbejdet fungerer inspirerende og meget dynamisk. KathArt Interactive kombinerer professionalisme og kreativitet i et perfekt mix.”

Lotte Malmgren, Redaktør, Samvirke


“KathArt forstår vores udfordringer. De løser problemer hurtigt og er gode til at lave pushback på tossede forespørgsler. I forhold til andre bureauer er KathArt både billigere og med mindre varm luft.”

Anders Søndergaard, Projekt- & IT-chef, Forenet Kredit


“Samarbejdet med KathArt er et af de bedste jeg har haft i alle mine år på arbejdsmarkedet. Vi er utrolig tilfredse og glade for løsningen.”

Tanja Grønwall, Finansrådet


“KathArt fik opgaven, da vi fandt, at deres indsigt i webmiljøet var enestående; de forstod vore tanker og evnede at omsætte dem til praksis.  Samarbejdet med KathArt har været præget af gensidig respekt, lydhørhed, kreativitet og engagement. Og aftalte tidsplaner er overholdt, hvilket vi har påskønnet meget.”

Lise Söderberg, Marketing Manager, Axiell


“KathArts indstilling er Human to Human istedet for Business to Business, eller Business to Consumer. Høj menneskelig faktor.”

Filip Gielda, Digital Strategist, Visit Greenland


“KathArt er kendetegnet ved en høj grad af personlig involvering og god projektkommunikation. Derudover er de både kreative og hurtige.”

Claus Langhoff, DBI- Brand- & Sikring


“KathArt tager altid udgangspunkt i brugernes oplevelser og behov. De taler et forståeligt sprog – aldrig 0- og 1-taller. De er ærlige om, hvad der kan lade sig gøre – og hvad der ikke kan.”

Rikke Fischer-Bogason, Chefkonsulent og Partner, Norion


“KathArt er fleksible og gør den daglige kommunikation om opgaver enkel og ligefrem. Det skaber en høj grad af tryghed i udviklingsprocessen.”

Susanne Becher, M&K Sound


“KathArt har en stor viden om digitale løsninger, er løsningsorienterede, til at tale med og nede på jorden.”

Tina Christensen, Adm. direktør, Metronome Productions A/S

Har i vundet nogle priser?

Ja, ok – det er der faktisk aldrig nogen der har spurgt om. Men nu svarer vi alligevel 🙂

Vi er blevet belønnet med webby awards, FWA awards, awwwards og Lovie awards. Vi har været gazelle virksomhed 6 gange, fået fine kreditratings, flot presseomtale og vi er sågar blevet kåret til Danmarks mest veldrevne bureau.

Det er helt klart sjovest at tilmelde sig, og vinde awards, hvis kunden kan få noget omtale ud af det.

Her modtager Nicolai Coster Waldau en Webby Award i New York på Visit Greenland og vores vegne:

Hvad koster et website, en webapp eller en kampagne?

Det kommer helt an på hvad det skal kunne, og hvor meget ekstra forretning det skal skaffe dig.
Vi er gode til at skabe løsninger, som giver god “return on investment”, selv til begrænsede budgetter.

Hvis du har et projekt, du gerne vil tale om, så kontakt os.
Vi glæder os til at høre fra dig 🙂

Hvordan arbejder i med design?

Godt design handler om at forstå brugernes behov, ønsker og adfærd, og at designe løsninger, der opfylder disse krav. Vi researcher, udtænker, designer og prototyper os frem til løsninger, som passer til lige præcis din målgruppe.

Vi boltrer os bla. i disciplinerne:

  • User experience design
  • User interface design
  • Webdesign
  • Identitetsdesign

Læs mere om design

Hvilke platforme og programmeringssprog arbejder i med?

Vi har erfaring med en lang række teknologistacks og platforme. Vi kan godt lide open source og er rigtig glade for WordPress og Javascript (især Vue.js/React, Node.js, Express og MongoDB).

Vi anvender CMS, videoplatforme, marketing automation, CRM, support og shopsystemer til det de gør bedst, og koder specialløsninger til alt det som ikke passer i et standardsystem.

Taler vi content management og e-commerce har vi gennem tiden haft fingrene i WordPress, WooCommerce, Keystone.js, Umbraco, Drupal, Liferay, Sitecore, Episerver, Sharepoint, Lotus Notes, Plone, Typo3, Joomla, Composite, Synkron, DynamicWeb, Tangora, Ghost, Squarespace, Shopify og en helt masse andre systemer.

Til videosites har vi bla. erfaring med løsninger bygget på Kaltura , Flowplayer, Vimeo Business, 23video, Arkena OVP og Youtube.

Til mailmarketing og marketing automation har vi erfaring med Mailchimp, Brevo, Hubspot m.fl.

Til spiludvikling benytter vi open source gameengines og koder i åbne webstandarder, så spillene kan køre i alle moderne browsere.

Leverer i hosting og serviceaftaler?

Ja. Pt. har vi lidt over 120 websites, som vi hoster og tager os kærligt af for kunder som Forenet Kredit, Mary Fonden, Bryggeriforeningen, Metronome m.fl.

Hvilke kunder har i arbejdet med?

Vi har løst opgaver for Telia, Dansk Industri, Danmarks Radio, Dansk Retursystem, Miljøstyrelsen, Dansk Skovforening, TV2, Metronome, TDC, Realdania, Realkreditforeningen, Axiell, Dansk Psykolog Forening, Akademikernes A-Kasse, Finansrådet, Universal Studios, Coop Danmark, PwC, Tican, Air Greenland, Aarstiderne, Nordisk Ministerråd, Nykredit, Forenet Kredit, Dansk Sprognævn, Dansk Røde Kors, ATP, Benjamin Media, H.M. Dronning Marys fond, Visit Greenland, Tipsbladet, Weekendavisen, Forsvaret, nktcables, HOFOR, Biofos, Danske Spil, Edinburgh Airport, Erhvervs og Selskabsstyrelsen, FDB, FDM, Folketinget, Vilhelm Lauritzen Arkitekter, Gentofte Kommune, Gentofte Fjernvarme, Helsingør Kommune, Frederiksberg Kommune, Grønlands Statistik, Københavns Kommune, M&K Sound, LivaLife, Region Sjælland, Vestforbrænding, Rigspolitiet, Sikkerhedsstyrelsen, Teaterbilletter.dk, Udenrigsministeriet, Undervisningsministeriet, DTU Science Park og mange flere.

Hvor lang tid har KathArt eksisteret?

KathArt Interactive blev stiftet af Kathrine Chmiel på Valentines day 1999. 

Vi har lige siden været drevet af kærlligheden til at skabe effektfulde og brugervenlige digitale løsninger.

Hvor mange medarbejdere har KathArt?

Teamet består af 7 personer: Designere, programmører, UX og online marketing eksperter. Vi har det til fælles, at vores arbejde også er vores hobby. 

Uha, er det ikke farligt med så lille et bureau? Næ, egentlig ikke. Du får sjældent et større team, når du handler med et stort bureau – bare flere mellemledere at betale for.

Vi har været her siden 1999 og overlevet både dot com krisen og alle de andre kriser. Så du kan godt regne med, at vi har din ryg både nu og i fremtiden.

Working with KathArt has been the best experience I’ve had in 25 years of using Danish ad agencies, web bureaus, PR companies and marketing consultancies. KathArt are always responsive and eager to go the extra mile to help us achieve our goals. They have literally decades of experience, expertise and creativity, and a great network of partners in all sorts of disciplines – plus they are very fair and transparent about their pricing. Can’t recommend them enough.”

Christopher Lind Arlaud, VP Marketing, Xena Networks

Jeg vil gerne arbejde i KathArt – hvordan søger jeg?

Det kan du se mere om lige her.

Kathrine Chmiel

Franz Berliner