Visit Greenland fik fokus tilbage på indhold og kreativitet

Se, hvordan KathArt har hjulpet Visit Greenland med at skære ned på udgiften til eksterne leverandører og insource mange af de sjove arbejdsopgaver. Derved kunne de skifte fokus fra systemdrift til planlægning og produktion af spændende indhold.

Fra komplekst til simpelt

Visit Greenland havde over lang tid fået bygget en stor og kompleks webplatform. Så kompleks, at den var dyr at vedligeholde og omstændig at arbejde med.

I tæt samarbejde med KathArt Interactive blev der lavet en ny strategi for Visit Greenlands digitale univers.

Målet var at komme væk fra den låste platform og over på en løsning, som kunne bringe glæden ved at arbejde med indhold tilbage, og som kunne understøtte et setup, hvor flere opgaver kunne håndteres inhouse i Visit Greenland.

Se og hør Filip fortælle om processen i videoindslaget her.

En levende designmanual

Når man insourcer designopgaver, så er der en fare for at niveauet falder, og brandets udtryk svækkes.

For at undgå det udarbejdede KathArt Interactive i samarbejde med Visit Greenland et stærkt visuelt udtryk, skabeloner og elementer, samt en overordnet designmanual, som udstikker rammerne for udtrykket.

Se mere om KathArts tilgang til design

Brugervenlighed i centrum

KathArt Interactive hjælper med løbende test og tilpasning af Visit Greenlands websites, så brugervenligheden hele tiden er i top.

Det sker både gennem analyse af kvantitative data fra Google Analytics, samt via kvalitative brugertest.

På baggrund af disse tests, udarbejder KathArts UX-eksperter løsninger, som Visit Greenland enten selv implementerer – eller som vi hjælper med at implementere på sitet.

Standardsystem til det simple – custom kode til det komplekse

I KathArt er vi ikke for fine til at anvende standardsystemer, der hvor de giver værdi. Vi ser omvendt ingen grund til at forsøge at tilpasse et standardsystem til at gøre noget, som en specialudviklet løsning kunne klare bedre.

Ved at benytte WordPress’ til den almindelige CMS-funktionalitet på Visit Greenland websites, er der sparet mange penge i forhold til at bygge det samme på mere avancerede platforme.

De ting, som WordPress ikke kan håndtere, er løst med specialudviklede web-apps eller integrationer.

Se mere om udvikling af websites

Hurtig reaktion på begivenheder i verden

Den simplere platform og nye værktøjer gør det muligt for Visit Greenland at reagere lynhurtigt på begivenheder ude i verden.

En hurtig reaktion på Trumps ønske om at købe Grønland resulterede i hundredetusindevis af ekstra besøgende på få dage.