Visit Greenland fik fokus tilbage på indhold og kreativitet
Se, hvordan KathArt har hjulpet Visit Greenland med at skære ned på udgiften til eksterne leverandører og insource mange af de sjove arbejdsopgaver. Derved kunne de skifte fokus fra systemdrift til planlægning og produktion af spændende indhold.
Fra komplekst til simpelt
En levende designmanual
Når man insourcer designopgaver, så er der en fare for at niveauet falder, og brandets udtryk svækkes.
For at undgå det udarbejdede KathArt Interactive i samarbejde med Visit Greenland et stærkt visuelt udtryk, skabeloner og elementer, samt en overordnet designmanual, som udstikker rammerne for udtrykket.
Se mere om KathArts tilgang til design
Brugervenlighed i centrum
KathArt Interactive hjælper med løbende test og tilpasning af Visit Greenlands websites, så brugervenligheden hele tiden er i top.
Det sker både gennem analyse af kvantitative data fra Google Analytics, samt via kvalitative brugertest.
På baggrund af disse tests, udarbejder KathArts UX-eksperter løsninger, som Visit Greenland enten selv implementerer – eller som vi hjælper med at implementere på sitet.
Standardsystem til det simple – custom kode til det komplekse
I KathArt er vi ikke for fine til at anvende standardsystemer, der hvor de giver værdi. Vi ser omvendt ingen grund til at forsøge at tilpasse et standardsystem til at gøre noget, som en specialudviklet løsning kunne klare bedre.
Ved at benytte WordPress’ til den almindelige CMS-funktionalitet på Visit Greenland websites, er der sparet mange penge i forhold til at bygge det samme på mere avancerede platforme.
De ting, som WordPress ikke kan håndtere, er løst med specialudviklede web-apps eller integrationer.
Se mere om udvikling af websites
Hurtig reaktion på begivenheder i verden
Den simplere platform og nye værktøjer gør det muligt for Visit Greenland at reagere lynhurtigt på begivenheder ude i verden.
En hurtig reaktion på Trumps ønske om at købe Grønland resulterede i hundredetusindevis af ekstra besøgende på få dage.