Statens Vejdirektorat

Vejdirektoratet

Nye mål og ansvarsområder skulle hurtigt og effektivt kommunikeres ud til 900 medarbejdere, fordelt på syv lokationer i hele landet. KathArt udformede den interaktive præsentation til intranettet.

Intern kommunikation i Vejdirektoratet

Som følge af strukturreformen blev Vejdirektoratet med ét slag næsten dobbelt så mange medarbejdere og samtidig fik organisationen ansvaret for en lang række nye ansvarsområder.

De nye mål og ansvarsområder skulle hurtigt og effektivt kommunikeres ud til 900 medarbejdere, fordelt på syv lokationer i hele landet. Målet var at give medarbejderne en god forståelse for mål og visioner og en klar fornemmelse af at tilhøre én og samme organisation.

Til at understøtte og supplere den personlige kommunikation fra ledelsen til medarbejderne udtænkte, designede og implementerede KathArt Interactive en række præsentationer, som lå klar til alle medarbejdere, da de mødte på arbejde efter juleferien.

Kampagnen indeholdt:

  • Design af velkomstmail med Vejdirektoratets nye identitet og en hilsen fra direktøren, som blev sendt ud til alle medarbejdere.
  • Udforming af en lille trykt flyer med instruktion i at logge på computer og intranet. Brochuren blev placeret ved alle arbejdspladser.
  • Redesign af velkomstside på Vejdirektoratets intranet.
  • Udformning af præsentation, som på 5 minutter i billede og lyd forklarer mål og visioner for den nye organisation. Præsentationen var det første, medarbejderne mødte på intranettet.
  • Udformning af onlinequiz om organisationens mål og værdier. Quizzen havde til formål at aktivere den enkelte medarbejder og få ham/hende til at tænke over og interagere med de nye værdier.
Del via:

Kathrine Chmiel

Franz Berliner


Aliens and rocket on planet