Coop

Coops Mad-O-Meter giver indblik i danskernes madvaner

Coop Analyse råder over en stor mængde data om danskernes fødevareindkøb, vægt og vaner. KathArt har hjulpet Coop med, at gøre disse data tilgængelige, på en nem forståelig og overskuelig måde.

Fra et omfattende statistiksystem kan Coop eksportere udvalgte datasæt til “Mad-O-Meter” webapplikationerne. Der findes for nuværende to webapplikationer, som hjælper med at fortælle hver sin historie. I “Danskernes kost” får man et geografisk overblik over danskernes madvaner: Hvilken landsdel spiser mest sylte, hvilken spiser flest rødbeder og hvor hitter Medister.

I den anden app “Kost og BMI” bliver det lidt mere “farligt”! Her er madvaner nemlig koblet sammen med BMI, hvilket giver mulighed for at få et visuelt indblik i hvad tynde folk spiser, hvad tykkere folk spiser og hvad de allermest overvægtige spiser.

Mad-O-Meter applikationen er et effektivt PR værktøj. Coop stiller relevant data til rådighed for journalister, der således selv kan gå på opdagelse i tallene og finde de tal, der passer i vinklen på historien. Det har den effekt at Mad-o-meteret ofte angives som kilde til historiens data,og på den måde både øger kendskabet til Coop og øger trafikken til websitet.

Coop er en af Danmarks største detailhandelsvirksomheder med over 1200 butikker fordelt på fem kæder. Coop har også en stor e-handelsplatform, Coop.dk, hvor kunderne kan købe dagligvarer, boligartikler, elektronik og meget mere. Coop har mere end 1,7 millioner medlemmer, som ejer virksomheden og har indflydelse på dens udvikling. Coop har en lang historie, der går tilbage til 1896, hvor de første brugsforeninger blev stiftet. Coop har et stærkt fokus på bæredygtighed, kvalitet og ansvarlighed i alle led af forretningen.

madometer.dk

Del via:

Kathrine Chmiel

Franz Berliner


Aliens and rocket on planet