Visit Greenland

Greenland.com v. 3.0 – hvordan forbedrer man en succes?

Greenland.com v. 2014 er opfølgende til det multi-prisvindende website af samme navn fra 2010. Tag godt imod det nye site.

Musikere der har haft et verdenshit ved at forventningerne til det næste album er enorme. Sådan har vi også haft det med Greenland.com websitet.

Vi lavede tilbage i 2010 et nyt website for Visit Greenland. Sitet havde til formål at rebrande Grønland som en verdensklasse adventure destination. Det lykkedes og sitet vandt sidenhen adskillige internationale priser, og besøgstallet blev mere end fordoblet.

Den nye opgave

Sitet havde løst opgaven om rebranding, men som tiden gik stod det klart at opgaven nu var en anden:

  • Der var brug for bedre muligheder for at fortælle indlevende historier om Grønland og aktiviterne.
  • Der var brug for et 100% responsiv site, som fungerer lige godt på desktop, mobil og tablet.
  • Der var brug for en ny struktur på siden, som var mere fleksibel

Processen

Sitet havde løst opgaven om rebranding, men som tiden gik stod det klart at opgaven nu var en anden:

  • KathArt Interactive gennemførte en række kvalitative interviews, samt tænke højt tests for at kortlægge målgruppen adfærd og ønsker.
  • På baggrund af de gennemførte tests og ekspertviden fra KathArts informationsarkitekter blev der lavet en wireframe, der viste den nye sides struktur.
  • Derefter blev der lavet en mockup af udvalgte sider, som igen blev brugertestet.
  • Med wireframen på plads blev det responsive grid udformet (baseret på Bootstrap)
  • Herefter gik designarbejdet igang. Løsningen blev et meget luftigt og “flat” design, som er udformet, så det bedst muligt understøtter de imponerende billeder og giver luft og plads til tekst og video.
  • Og endelig blev hele løsningen implementeret i open source CMS’et Umbraco version 7.

Del via:

Kathrine Chmiel

Franz Berliner


Aliens and rocket on planet