Coop Analyse råder over en stor mængde data om danskernes fødevareindkøb, vægt og vaner. KathArt har hjulpet Coop med, at gøre disse data tilgængelige, på en nem forståelig og overskulig måde.

Fra et omfattende statistiksystem kan Coop eksportere udvalgte datasæt til “Mad-O-Meter” webapplikationerne. Der findes for nuværende to webapplikationer, som hjælper med at fortælle hver sin historie. I “Danskernes kost” får man et geografisk overblik over danskernes madvaner: Hvilken landsdel spiser mest sylte, hvilken spiser flest rødbeder og hvor hitter Medister.

I den anden app “Kost og BMI” bliver det lidt mere “farligt”! Her er madvaner nemlig koblet sammen med BMI, hvilket giver mulighed for at få et visuelt indblik i hvad tynde folk spiser, hvad tykkere folk spiser og hvad de allermest overvægtige spiser.

Mad-O-Meter applikationen er et effektivt PR værktøj. Coop stiller relevant data til rådighed for journalister, der således selv kan gå på opdagelse i tallene og finde de tal, der passer i vinklen på historien. Det har den effekt at Mad-o-meteret ofte angives som kilde til historiens data,og på den måde både øger kendskabet til Coop og øger trafikken til websitet.

Rent teknisk består Madometeret af en hjemmeside, som er bygget i WordPress, samt de to webapps “Danskernes kost” og “Kost og BMI”, som begge er kodet i javascript, således at de både fungerer på desktop computere og på fx iPad og andre tablets.

Se Madometeret her: http://www.madometer.dk

MadometerCase06

MadometerCase05

MadometerCase04

MadometerCase03

MadometerCase02

MadometerCase01