Coop

Coop visualiserer danskernes madvaner

Coop Analyse råder over en stor mængde data om danskernes fødevareindkøb, vægt og vaner. KathArt Interactive har hjulpet Coop med at gøre disse data tilgængelige på en nem, forståelig og overskuelig måde.

Coop Analyse råder over en stor mængde data om danskernes fødevareindkøb, vægt og vaner. KathArt har hjulpet Coop med at gøre disse data tilgængelige på en nem forståelig og overskuelig måde.

Omfattende statistiksystem

Fra et omfattende statistiksystem kan Coop eksportere udvalgte datasæt til “Mad-O-Meter” webapplikationerne. Der findes for nuværende to webapplikationer, som hjælper med at fortælle hver sin historie. I “Danskernes kost” får man et geografisk overblik over danskernes madvaner: Hvilken landsdel spiser mest sylte, hvilken spiser flest rødbeder og hvor hitter Medister.

I den anden app “Kost og BMI” bliver det lidt mere “farligt”! Her er madvaner nemlig koblet sammen med BMI, hvilket giver mulighed for at få et visuelt indblik i hvad tynde folk spiser, hvad tykkere folk spiser og hvad de allermest overvægtige spiser.

 

madometermadometer

Mad-O-Meter applikationen er et effektivt PR værktøj

Mad-O-Meter applikationen er et effektivt PR værktøj. Coop stiller relevant data til rådighed for journalister, der således selv kan gå på opdagelse i tallene og finde de tal, der passer i vinklen på historien. Det har den effekt at Mad-o-meteret ofte angives som kilde til historiens data, og på den måde både øger kendskabet til Coop og øger trafikken til websitet.

Se også: https://www.kathart.dk/case/mad-o-meter-2019/

 

 

Del via:

Kathrine Chmiel

Franz Berliner


Aliens and rocket on planet