Musikere der har haft et verdershit ved at forventningerne til det næste album er enorme. Sådan har vi også haft det med Greenland.com websitet.
Vi lavede tilbage i 2010 et nyt website for Visit Greenland. Sitet havde til formål at rebrande Grønland som en verdensklasse adventure destination. Det lykkedes og sitet vandt sidenhen adskillige internationale priser, og besøgstallet blev mere end fordoblet.

 

Den nye opgave

Sitet havde løst opgaven om rebranding, men som tiden gik stod det klart at opgaven nu var en anden:

  • Der var brug for bedre muligheder for at fortælle indlevende historier om Grønland og aktiviterne.
  • Der var brug for et 100% responsiv site, som fungerer lige godt på desktop, mobil og tablet.
  • Der var brug for en ny struktur på siden, som var mere fleksibel

 

Processen

  • KathArt Interactive gennemførte en række kvalitative interviews, samt tænke højt tests for at kortlægge målgruppen adfærd og ønsker.
  • På baggrund af de gennemførte tests og ekspertviden fra KathArts informationsarkitekter blev der lavet en wireframe, der viste den nye sides struktur.
  • Derefter blev der lavet en mockup af udvalgte sider, som igen blev brugertestet.
  • Med wireframen på plads blev det responsive grid udformet (baseret på Bootstrap)
  • Herefter gik designarbejdet igang. Løsningen blev et meget luftigt og “flat” design, som er udformet, så det bedst muligt understøtter de imponerende billeder og giver luft og plads til tekst og video.
  • Og endelig blev hele løsningen implementeret i open source CMS’et Umbraco version 7.

 

 

Greenland_BigArcticSectionPage Greenland_destinations Greenland_dogsled Greenland_Icebergs Greenland_IcebergsFront Greenland_megadropdown Greenland_Nordlys Greenland_SaveToFavorites Greenland_thingstodo Greenland_travelguidance Greenland_travelSearch