Fælgguiden blev lavet til  vmax og bilmagasinet. Fælgguiden gjorde det muligt for bilglade læsere at uploade et billede af deres egen bil og derefter afprøve hundredevis af fælge fra en lang række forhandlere/producenter. Når man har fundet de helt rigtige fælge til bilen kan man hurtigt finde forhandlerinfo og priser.

Det er KathArt Interactive der har leveret designet og ‘motoren’ bag, en web applikation med databasebackend og administrationssystem, der gør det muligt for Benjamin Media selv at tilføje og ændre i indholdet.

Fremfor at præsentere fælge på traditionel vis – i et katalog fra hverenkelt forhandler – har Fælgguiden en række fordele:

Læserne/Forbrugerne: Muligheden for at uploade sin egen bil og afprøvehvordan et sæt nye fælge ser ud gør pludselig oplevelse af produktetrelevant for den enkelte bruger. Det er ikke længere bare en lang rækkeprodukter der måske har relevans for brugeren, men et sæt fælge sombrugeren SELV har valgt og nu kan se på SIN EGEN bil.

Forhandlerne af fælge: Når produktet har relevans for potentiellekøbere er der også større sandsynlighed for at de rent faktisk endermed at købe produktet.

Benjamin Media får en stærkere pakke til annoncørerne i form af en stærk tværmedial annonceplatform, samt læsere der oplever en højere grad af relevans for netop dem. Derudover er Benjamins Fælgguide det eneste sted hvor produkter fra de fleste danske forhandlere er samlet ét sted.